Ne facem datoria de a semnala atitudinea iresponsabila a noii echipe manageriale in abordarea gravei si delicatei probleme a patrimoniului cultural al Societatii Romane de Radiodifuziune – zestrea documentara tezaurizata in colectiile arhivelor institutiei, parte a patrimoniului national (cf. Legii de organizare si functionare a SRR si SRTV nr. 40/1994, cap. II, art. 15, par. n).
Aflam ca Serviciul Marketing (din cadrul nou-infiintatei Directii de Comunicare si Marketing) are initiativa scoaterii la mezat a Fonotecii Radio, prin „licentierea productiei si comercializarii“ unora dintre cele mai valoroase inregistrari de teatru radiofonic pentru copii catre o firma comerciala, care ne semnaleaza de altfel ca „piata este doritoare de astfel de produse“!!!
Gestionarea patrimoniului cultural al SRR – bun public – nu se poate face numai sub imperativul legilor pietii, ci prin raportarea corecta la Legea arhivelor, Legea patrimoniului, Legea drepturilor de autor si conexe etc. si numai in beneficiul publicului platitor de taxe (abonamente).
Chiar si atunci cind aspectul legal este rezolvat, statutul de post public ne obliga la o maxima rigoare in tratarea aspectului moral al comercializarii de bunuri culturale.
Desigur, „initiativa“ nu este noua si de-a lungul timpului „Fonoteca de Aur“ a Radioului national a fost periodic victima unor sustrageri de documente, orientate catre beneficiari privati, ultima tentativa – apartinind fostei administratii – fiind denuntata printr-o foarte mediatizata conferinta de presa a senatorului Adrian Cioroianu, in aprilie 2005.
Pretextul realizarii unui foarte debil beneficiu financiar nu justifica in nici un fel instrainarea unor valori patrimoniale in favoarea unei obscure firme comerciale – aparind ca un gest descalificant pentru o institutie publica.
Daca in urma cu un an ne aflam in fata