Regionala CFR - gospodari si floricultori Unul dintre sectoarele vizate de valurile succesive de restructurari din sectorul bugetar era, de obicei, si cel feroviar. La un val masiv de concedieri facut in 2004, cand pe tara s-au disponibilizat 1600 de lucratori feroviari, Regionala CFR Timisoara a avut “partea leului”, cu 259 de salariati. Liderii de sindicat ne spuneau atunci ca, intr-un mod ciudat, restructurarile nu se duceau inspre personalul TESA, ci spre cel activ, esential pentru buna functionare a sistemului - mecanici de locomotiva, acari, lucratori la revizie. Pe vremea fostului director general Necolaiciuc, dat acum in urmarire generala pentru niste fraude imense de care e acuzat, Regionala CFR Timissoara se lauda cu o schema de personal foarte colorata : 10... “floricultori - peisagisti”, 31 de “pazitori de bariera”, un “bucatar - cofetar patiser”, sapte tractoristi, 12 “controlori poarta”, sase “ingrijitori” si un misterios... “gospodar”.
Despre posibilitatea ca un nou val de concedieri sa afecteze personalul indispensabil Regionalei - cum ar fi mecanicii de locomotiva in primul rand, Ilie Bolos, presedintele Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva Timis spune : “Nici vorba sa se mai restructureze. Suntem si asa putintei si sunt destui care intrunesc conditii de pensionare. Este exclus, nu se pune problema. Mai mult, s-au castigat licitatiile de atribuire a unor linii neinteroperabile - Voiteni - Resita Nord de exemplu, Arad - Nadlac si conform hotararii de guvern concesionarului trebuie sa i se asigure si material - locomotive, vagoane - si personal care sa deserveasca acest material.” Un om, 300 de hectare de padure Despre personal excedentar nu poate fi vorba nici la Directia Silvica Timis. Directorul institutiei, Florian Borlea, spune : “Suntem prea putini in momentul de fata. Ar mai fi nevoie de angajari, nicidecum de disponibilizari”. O dovada