„O banca moderna este o banca universala”. Asa sustin cu orice prilej bancherii din Romania, in incercarea de a-si diversifica produsele si serviciile si de a atrage astfel cat mai multi clienti in vederea cresterii cotei de piata.
In ultimul an, s-a lansat moda serviciilor si produselor destinate adolescentilor, s-au inventat oferte de finantare pentru IMM-uri si chiar produse si servicii diverse pentru pensionari. Acestea din urma sunt insa foarte timide si slab mediatizate, lucru deloc de mirare atunci cand se dovedesc, in fapt, inutile pentru clienti si neperformante pentru banci.
Ca piata, pensionarii reprezinta aproximativ jumatate din potentialii clienti persoane fizice carora se adreseaza de regula institutiile bancare. In Romania exista aproximativ 4,6 milioane de pensionari fata de cei 9 milioane de romani care au un loc de munca.
In privinta finantarii insa, ofertele nu pot fi atractive, in conditiile in care sunt disponibile doar pe termene relativ scurte, cu dobanzi aferente mai mari.
Iar in ce priveste conturile curente, in care se vireaza pensiile, si respectiv cardurile utilizate in acelasi scop, ofertele sunt inflexibile, punandu-i pe pensionari pe drumuri si obligandu-i sa stea la cozi generoase, in timp ce cardurile utilizate in acest scop sunt instrumente complet inutile.
Momentan, doar CEC si Bancpost au conventii cu Casa Nationala de Pensii (CNPAS) pentru virarea banilor in contul curent si respectiv pe card, cele trei institutii incercand, fiecare, sa se disculpe atunci cand vine vorba despre procedurile prin care clientii sunt adusi obligatoriu in fata ghiseului, pentru a dovedi ca sunt in viata.
In timp ce CEC incearca sa se descotoroseasca de aceste operatiuni, CNPAS vrea sa introduca sistemul la toate bancile.
Prejudicii de imagine pentru CEC
Reprezentan