In cuprinsul materialelor publicitare referitoare la fondurile de pensii private sunt interzise estimari sau prognoze privitoare la performantele viitoare ale fondului de pensii facultative, precizeaza un proiect de norma publicat spre dezbatere pe site-ul oficial al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Proiectul prevede, de asemenea, ca sunt interzise comparatiile dintre diferitele fonduri de pensii precum si folosirea unor expresii de tipul "profit garantat" sau " rezultat garantat".
Sunt, de asemenea, interzise formularile de genul "cea mai buna schema facultativa de pensii", "cel mai performant fond". Informatiile publicate in materialul publicitar vor contine in mod obligatoriu denumirea completa a fondului de pensii, numarul deciziei de autorizare a fondului precum si numarul de inregistrare al acestuia. Materialul va contine, de asemenea, avertizarea "Cititi prospectul de schema de pensii facultative inainte de a adera la acest fond de pensii facultative", indicandu-se modalitatea de obtinere a acestuia.
"Daca sunt publicate performantele anterioare ale fondului de pensii facultative/administratorului, acestea vor fi aferente unei perioade de cel putin un an, la data publicarii, si se vor indica sursele de provenienta (cum ar fi: date statistice, rezultatele activitatii de cercetare, alte surse). Pentru fondurile de pensii facultative autorizate de mai putin de un an, performantele publicate vor fi aferente unei perioade de cel putin un semestru/trimestru/luna, dupa caz", mai precizeaza proiectul de norma.
In materialul publicitar tiparit, informatiile vor fi scrise cu caractere de aceeasi marime, forma si culoare astfel incat mesajul sa fie in permanenta lizibil.
In materialul publicitar difuzat prin mijloace audio, informatiile vor fi prezentate cu aceeasi viteza, intonatie, voce, tonalitate si volum.
In cup