Asociatia Brokerilor a aprobat un cod de protectie a datelor personale ale clientilor brokerilor impotriva abuzurilor si dezbate un alt cod de etica a membrilor sai in relatiile cu investitorii, ca si in cele bilaterale.
Clientii societatilor de brokeraj care intermediaza tranzactiile la Bursa vor fi instiintati daca politia, procuratura sau alte institutii abilitate vor cere datele personale inregistrate de brokeri, potrivit Codului de Conduita privind protectia datelor personale, recent adoptat de adunarea generala a Asociatiei Brokerilor (AB).
Forta asociatiei a fost deja demonstrata prin succesul neasteptat de a convinge deputatii sa pastreze regimul de impozitare de 1% asupra castigului din tranzactionarea actiunilor pastrate mai mult de un an in portofoliu.
PROTECTIA INTIMITATII. Veritabilul "cod al intimitatii" a fost cerut de prevederile legale care impun asociatiilor profesionale sa adopte normele adecvate pentru protectia drepturilor persoanelor ale caror date cu caracter personal sunt inregistrate in scopul desfasurarii activitatilor membrilor asociatiei. Cum societatile de brokeraj folosesc astfel de date, liderii brokerilor s-au grabit sa adopte masurile respective.
Astfel, nu orice angajat al societatii va avea acces la baza de date cu informatiile respective, iar cei care au acces nu-si vor putea exercita dreptul decat pentru indeplinirea obligatiilor de serviciu.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal urmeaza sa autorizeze Codul amintit, moment din care acesta va fi opozabil membrilor AB.
GARANTII. Brokerii doresc sa faca din asociatia lor un garant al bunei conduite a societatile de brokeraj fata de investitori, potrivit oficialilor AB.
Cu ocazia recentei sesiuni anuale a Conventiei lor (forumul de dezbateri al comunitatii pietei de capital), cei 48 de reprezentanti a