România, mai sărace, dar care au o industrie a turismului care funcţionează. În Muntenegru, de pildă, o ţară care are tot atâţia kilometri de coastă ca şi ţara noastră şi o populaţie România, mai sărace, dar care au o industrie a turismului care funcţionează. În Muntenegru, de pildă, o ţară care are tot atâţia kilometri de coastă ca şi ţara noastră şi o populaţie de doar 650.000 de locuitori, industria turismului are o contribuţie la bugetul de stat de 4 ori mai mare decât contribuie acest sector în România. Ministerul Turismului din Muntenegru a angajat o firmă germană cu renume mondial care s-a ocupat de strategia de dezvoltare turistică, iar astăzi această ţară este promovată în străinătate după modelul Palma de Majorca. Masterplanul elaborat de această firmă, în forma sa condensată publicată pe site-ul Ministerului Turismului din Muntenegru, are 40 de pagini şi a fost terminat într-un singur an. Până la ora actuală, minţile luminate de la Autoritatea Naţională pentru Turism din România nu au fost în stare să facă publică nici măcar o pagină din planul de dezvoltare a turismului românesc.
Dacă este să vorbim de actualul preşedinte al ANT, Ovidiu Marian, acesta a înaintat primul termen de finalizare a strategiei pentru finele anului trecut, pentru ca acest dead-line să gliseze spre finele lui aprilie a.c., apoi spre vară. Ultima "strigare" este sfârşitul anului, dar şi aceasta are o oarecare doză de hazard, ca orice previziune. "Estimăm că planul strategic de dezvoltare a turismului românesc, elaborat pentru perioada 2007 - 2013, va avea ca termen de finalizare decembrie 2006", ne-a informat ANT.
În afară de un spot publicitar prost conceput, care se difuzează în special noaptea pe posturile de televiziune, Ovidiu Marian a elaborat proiecte, rapoarte şi înjurături adresate turismului românesc. ANT a cheltuit pentru programele de dezvoltare regională 32