Saatchi & Saatchi X este o retea internationala experta in servicii de shopper marketing. Cat de compatibila este aceasta strategie cu piata romaneasca ne explica Mona Opran, Managing Director al companiei.
Jurnalul National: Este Romania pregatita sa accepte serviciile unei astfel de agentii? Mona Opran: Sigur ca este pregatita! Romanii iubesc sa cumpere. Shopper marketing este o disciplina care urmareste cresterea satisfactiei cumparatorilor prin cresterea relevantei comunicarii in spatiul de vanzare. Nu vad nici un motiv pentru care sa nu dorim sa fim mai bine pregatiti, sa avem magazine care sa raspunda mai bine nevoilor noastre. Toata lumea are de castigat: magazinele cresc traficul, producatorii inteleg contextul in care se vand produsele si serviciile, iar cumparatorii au un grad de satisfactie mai mare.
Putere de decizie
Prin ce anume se diferentiaza cumparatorii din Romania fata de cei din New York, Londra, Paris, Frankfurt, Buenos Aires si Dubai? Toti cumparatorii sunt la fel, pentru ca toti au aceleasi nevoi care se identifica in timpul procesului de cumparare: vor solutii la nevoile lor, vor ca mersul la cumparaturi sa le faca placere si sa nu le creeze frustrari. Diferenta vine din faptul ca in Romania, la ora actuala, mersul la cumparaturi este o experienta care face placere, ce trebuie efectuata in timp scurt si cu maximum de eficienta. Exact asta isi doreste shopper marketing-ul: sa mentina satisfactia procesului de cumparare.
Sunt dispusi marii producatori sa apeleze la serviciile unei astfel de agentii? In fiecare zi, milioane de cumparatori decid la raft daca cumpara un produs sau altul, daca cumpara intr-un magazin sau altul. Este o decizie pe care nici o companie nu isi permite sa o ignore. Rolul nostru este sa privim procesul de cumparare prin ochii cumparatorului si sa completam competentele clientului. @N_