Profesorii craioveni opteaza pentru reducerea examenelor de sfârsit de ciclu (clasa a VIII-a si clasa a XII-a) din invatamântul preuniversitar, sistemul de evaluare a elevilor fiind mult prea sufocant, dupa cum argumenteaza chiar ei. „Eu unul fac referire atât la examenul de Teste Nationale, cât si la cel de bacalaureat. Daca invatamântul românesc este bogat in ceva, este in examene. In toate tarile civilizate se da un singur examen, pentru ciclul preuniversitar, si acela se numeste bacalaureat. La noi, in schimb, se dau tot felul de teste si testari, care isi schimba doar denumirea de la un an la altul, dar care de fapt sunt aceleasi. Spre exemplu, la inceput a fost treapta I, apoi a devenit capacitate, iar acum Teste Nationale. Mâine, cine stie cum se vor mai numi“, a spus Cristina Done, cadru didactic la o unitate scolara din Craiova. Potrivit sursei citate, pentru ca „tacâmul“ sa fie complet, dupa cei patru ani de scoala, copilul mai da un examen la sfârsitul clasei a IV-a, pentru ca in clasa a V-a sa ocupe un loc la o clasa de elita. „Mai trec patru ani si vine examenul de Teste Nationale, care normal nu-si are rostul, deoarece invatamântul obligatoriu este de zece ani. Copilul mai sta linistit putin timp, dupa care un nou examen bate la usa, si anume bacalaureatul, examenul final al invatamântului liceal. Insa, aceasta parere nu este imbratisata de toata lumea, la polul opus situându-se dascalii care sustin ca aceste examene au un rol important in viata copiilor“, a spus aceasta. „O data, ii maturizeaza si, in al doilea rând, ii pregatesc pentru viata... devin mult mai responsabili in ceea ce priveste cariera. De asemenea, nu toti copiii sunt buni la carte. Nu se poate compara o nota pe care o obtine un elev din «Carol I», care munceste ore in sir pentru un zece, cu o nota maxima obtinuta de un elev care invata undeva in mediul rural. Diferentiere trebuie sa se