Inaintea alegerilor parlamentare si prezidentiale din 2004, actualul presedinte Traian Basescu, alaturi de colegul sau de Alianta, Calin Popescu Tariceanu, se prezentau in fata electoratului promitand, printre altele, ca vor face institutiile statului sa functioneze brici. Dupa aproape doi ani de guvernare, nu numai ca acest lucru nu s-a intamplat, dar institutiile centrale ale statului (Presedintie, Guvern, Parlament) se "faulteaza" una pe alta, conducand incet, dar sigur spre ceea ce se numeste "statul gripat". Mai pe romaneste, spre un blocaj institutional ce se manifesta mai ales atunci cand initiativele Cotroceniului sunt blocate la Parlament si Guvern (ori viceversa), cand ordonantele Guvernului esueaza prin Parlament, cand doua sau mai multe institutii se calca pe picioare, incercand fiecare sa mai ciupeasca din competentele celeilalte. Analistii din zona societatii civile sunt insa rezervati, sugerand ca in Romania este mai dificil un blocaj institutional total. In cazul in care statul se gripeaza, singura institutie abilitata sa intervina este Curtea Constitutionala. Cristian Pirvulescu - Pro Democratia "La o gripare a statului se poate ajunge foarte usor, atunci cand neintelegerile dintre Presedintie, Parlament si, nu in ultima instanta, Guvern se acutizeaza foarte tare. La noi insa separarea puterilor nu este atat de rigida ca in alte state. In aceste conditii, se poate ajunge la o fracturare totala a relatiilor institutionale, dar mai greu. De pilda, in Statele Unite s-a produs o ruptura totala intre institutii, cu consecinte foarte grave. O astfel de criza a avut loc in 1995, atunci cand Congresul a respins toate initiativele presedintelui. Daca neintelegerile dintre puterile statului se intind pe o perioada scurta si criza nu se prelungeste, consecintele pot ramane doar de natura mediatica. In cazul in care problema nu se rezolva, se poate ajunge