Google Inc. si Associated Press au confirmat acordul dintre cele doua companii, in ceea ce priveste licenta pe care Google o obtine pentru a putea prelua stiri de la AP, informatiile acestea urmand sa fie folosite pentru serviciile Google, nu insa si pentru Google News.
Nu au fost date detalii despre partea financiara a contractului. "Este o intelegere care ne permite sa folosim continuturi originale AP, pe care le-am folosit si anterior, pentru Google News, dar in moduri noi", a declarat purtatoarea de cuvant a Google, Sonya Boralv.
Reprezentantul AP, Jack Stokes, a confirmat contractul, insa nu a oferit si alte date. Dincolo de impactul financiar, pentru ambele parti, aceasta intelegere are o importanta simbolica, intr-o industrie media aflata in defensiva fata de astfel de colaborari. Unii editori si proprietari de media se plang ca si-au pierdut controlul asupra felului in care propriile informatii, publicate online, sunt preluate, ca o consecinta a dezvoltarii sistemelor de cautare ale Google sau ale altor companii de internet, cum ar fi Yahoo. Aceasta repozitionare a media a permis companiilor precum Google sau Yahoo sa obtina o pondere din ce in ce mai mare pe piata, prin veniturile rezultate din publicitate, reusind sa-si fidelizeze si sa-si creasca numarul de cititori.
Google News aduna stiri din peste 4.500 de surse din lume si le permite cititorilor sa caute subiectele de care sunt interesati, prin introducerea unor cuvinte cheie, intr-o casuta de text. Numarul de vizualizari ii poate ajuta pe partenerii media sa-si creasca audientele si, in consecinta, veniturile din publicitate. Inca de la lansarea Google News (http://news.google.com), acum patru ani, serviciul acesta al Google a starnit controverse in industria media.
Furnizorii de stiri, �vanati� de Google
Guvernul francez a sustinut, in 2005, initiativa Agence France Pr