MASS-MEDIA Realitatea sociala este definita de mass-media. Mijloacele de comunicare ne spun, de regula, ce se intampla..
Clasificata drept a patra putere in stat, mass-media joaca un rol foarte important. Se adreseaza populatiei, ofera un potpuriu de stiri, opinii, divertisment etc. Nu de putine ori insa televiziunile, presa scrisa si radioul au fost acuzate ca emit informatii false...
Dumneavoastra credeti ca in ziarele din Romania se spun minciuni? 45% dintre respondentii sondajului au afirmat ca ziarele din Romania spun minciuni des. Dupa clasificare, 46% sunt barbati, cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani (55%), cu liceul terminat si studii peste liceu (50%) si cu venituri peste medie (49%). Un procent egal, de 47%, provine din estul si din vestul tarii.
Pe de alta parte, 25% dintre intervievatii cu varste cuprinse intre 31 si 55 de ani (28%) si cu venituri sub medie (27%) considera ca ziarele din Romania spun minciuni rar. A treia categorie de respondenti recunosc, in proportie de 15%, ca presa scrisa minte foarte des, in timp ce optiunea foarte rar/niciodata au ales-o 4%.
LA TV. In ceea ce priveste credibilitatea posturilor de televiziune, nici acestea nu se afla in topul preferintelor romanilor. Drept urmare, 42% dintre cetateni sunt de acord cu faptul ca "la televizor" se spun minciuni... des. 44% sunt femei, cu varste de 56 de ani si peste (43%) si cu un nivel de educatie sub liceu (38%). Mai departe, 33% sunt de parere ca la posturile de televiziune se spun minciuni rar. Optiunea foarte des au bifat-o 15% dintre barbatii cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani (16%), cu un nivel de educatie peste liceu (18%) si cu provenienta din mediul urban (15%).
AUDIO. Potrivit sondajului, se pare ca informatiile difuzate la posturile de radio sunt mai bine primite de romani. Procentul celor care sustin ca presa audio spune minciuni des