Despre achizitiile ciudate sau dubioase din sistemul feroviar timisean, facute in ultimii patru ani, TIMPOLIS scria inca din 2004, cand dezvaluiam cum, in afara de preturile foarte mari ale unor marfuri cumparate si depozitate in magazia Regionalei, la insistentele Bucurestiului, feroviarii timiseni se dotau, in 2003, cu cinci barci de salvare si 50 de veste de salvare care, in viziunea unor strategi din sistem, urmau sa ajute eventualele victime care cadeau in apa in urma unei la fel de eventuale ruperi de pod feroviar, care victime urmau, tot probabil, sa astepte si sa nu se inece pana nu veneau vestele si barcile de la Timisoara.
Oricum, Timisoara nu rivaliza cu Bucurestiul, unde in aceeasi perioada feroviarii se dotau cu niste... costume de scafandru. Acum, in anul 2006, in conditiile in care Compania Nationala de Cai Ferate figureaza in evidentele Ministerului Finantelor cu niste datorii fabuloase, C.F.R. Timisoara cumpara, in cantitati astronomice, sare gema pentru drumuri, sepci, burghie, sapun si apa minerala. Iar pentru o parte din aceste marfuri nici macar unii oameni din sistem nu pot da o explicatie plauzibila cu privire la utilitatea lor. Sare pentru drumul de fier si sepci de vara pentru iarna Intr-o transparenta totala, C.F.R. Timisoara a apelat la Bursa Romana de Marfuri, unde a anuntat organizarea unor licitatii pentru achizitia unui lung sir de bunuri.
La inceputul acestei luni, de pilda, era programata o licitatie prin care Regionala C.F.R. Timisoara si-a anuntat intentia de a achizitiona “21 de tone de sare gema industriala (pentru drumuri), granulatie 0-8 mm”. Ce sa faca C.F.R.-ul cu sare pentru drumuri? O fi pentru dezghet? Pentru presarat pe linii si macazuri?
De la sare, trecem la capitolul accesorii de vara. Pe lista de achizitii prioritare a C.F.R. Timisoara se numara 1.264 de sepci. Nu orice sepci insa. 936 dintre ele trebu