Printre proiectele expuse la inceputul lunii iulie la Artexpo, Galeria 3/4, Teatrul National Bucuresti, in cadrul expozitiei masteranzilor Facultatii de Arte Plastice, instalatia foto IMG vs TXT a Ralucai Nestor se impune ca o meditatie intr-o nota grava, chiar daca in acelasi timp ironica, asupra erei digitale, respectiv a implicatiilor sociale ale tranzitiei de la cultura scrisa catre cultura vizuala, in contextul in care istoria si gandirea conceptuala, legate strans de inventarea scrierii, de linearitatea textului, par sa fi ajuns la un moment de rascruce. La orizont se profileaza aparitia unei noi gandiri multidimensionale, vizuale. Va fi inlocuita gandirea istorica de aceasta noua forma de rationare bazata pe algoritm, cibernetica si teoria haosului?
Proiectul este structurat pe trei layere conceptuale: un layer al povestii unor fotografi amatori care "neputand rezista ofertei All Inclusive de pe litoralul bulgaresc trec granita inarmati cu aparatele lor in speranta de a-si ghiftui cardurile cu imagini pitoresti si, cine stie, de a medita putin asupra diferentei dintre noi si ei, in prag de integrare". (In vechea cetate Nessebar, sunt insa captivati de portretele si inscriptiile chirilice afisate pe porti, pe trunchiuri de copac, la biserica. Enigma tesuta in jurul unui vechi cult al mortilor conducandu-i, la intoarcerea in tara, la SALONUL FUNERAR, eveniment de exceptie la prima editie in Romania, unde se trezesc incoltiti de intrebarea: exista vreo legatura intre moarte si manipulare?) Un layer al cartonaselor rosii cu citate din reviste de fotoclub care incearca simplist sa comenteze problemele artistului si ale artei contemporane (panseuri ca "Nu vorbesc mult, nu scriu aproape deloc, asa ca fac fotografii" ilustreaza fotografia vazuta prin ochii facatorului de poze, acel amator incapabil de a cauta noi mutari, informativul, si care, potrivit filos