In anii urmatori, producatorii romani trebuie sa analizeze impactul introducerii sistemului de emisii Euro 5 pentru noile autovehicule, deoarece Comisia Europeana este decisa sa adopte noul Regulament pentru a asigura un standard unitar al pietei interne, informeaza un comunicat al Ministrului Integrarii din Romania.
In aceasta privinta, producatorii romani de autovehicule vor fi consultati in luna septembrie a acestui an, de catre Ministerul Integrarii, de Ministerul Transporturilor si de celelalte institutii cu atributii in acest domeniu.
Conform propunerii Comisiei, autoturismele noi, care urmeaza sa primeasca omologarea de tip, vor trebui sa respecte noile norme EURO 5 in termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a Regulamentului. Pentru autoturismele care au fost deja omologate, dar nu au fost inca vandute, termenul propus este de maxim 48 de luni.
Se estimeaza ca Regulamentul ar putea fi adoptat pana la sfarsitul acestui an si va intra in vigoare la jumatatea anului 2009. Aceasta nu inseamna insa ca autovehiculele care circula deja cu un standard de emisii inferior trebuie modificate pentru a respecta noile norme sau ca circulatia acestora va fi restrictionata.
Joi, 11 august 2006, a avut loc o reuniune la sediul Ministerului Integrarii din Romania pentru a analiza proiectul de Regulament propus de Comisia Europeana. Scopul reuniunii a fost ca Romania sa isi formuleze o pozitie fata de propunerea de regulament formulata de Comisie, pe care sa o exprime, in calitate de observator la grupurile de lucru din Consiliul Uniunii Europene.
In cadrul reuniunii s-a aratat ca, desi aceste norme presupun costuri suplimentare, producatorii romani vor face tot posibilul pentru a se conforma, astfel incat sa se reduca poluarea.
De asemenea a fost apreciata si propunerea din Regulament privind acorda