Google iese de astazi pe piata cu noi produse din gama noului concept 'software ca serviciu'. Acest concept se traduce prin faptul ca diverse companii ofera servicii care presupun folosirea unui anumit software, consumatorul nu mai este nevoit sa cumpere software-ul, ci eventual plateste o anumita taxa sau abonament sume mult mai mici decat presupune achizitionarea programelor pentru a cumpara serviciul necesar in varianta oferita pe internet.
Primul produs oferit in aceasta gama este mailul corporativ. Conform opiniilor exprimate de diversi experti, nu se poate astepta o migratie in masa a corporatiilor spre acest tip de mail, dat fiind ca de obicei marile corporatii sunt si cele care impun limitatii din ratiuni de securitate a informatiilor, dar se poate astepta o larga utilizare a serviciului de catre micile intreprinderi, familii, institutii de invatamant, cu alte cuvinte pentru cei care nu pot sa aloce bugete mari pentru IT.
Mail-ul oferit de Gmail va putea purta in denumire brandul firmei care il foloseste si va avea in continut reclama de la Gmail.
Google a lansat primul sau serviciu pentru clienti corporativi cu doi ani in urma o aplicatie de cautare, care se implementeaza in reteaua corporatiei si se foloseste pentru cautare in baza de date interna a companiei. Anul acesta Gmail a pus in circulatie cu titlul de varianta de testare servicii corporatiste , iar de astazi ofera Google Calendar o agenda electronica, Google Talk o aplicatie pentru comunicare interna si Page Creator.
Luni, 28 august, se asteapta si anuntarea unui acord eBay Google, in baza caruia eBay va publica reclama furnizata de Google in afara SUA, dupa ce in mai 2006, eBay a incheiat un acord cu Yahoo, pentru reclama pe piata interna americana.
sursa: www.news365