Jiri Rizek, noul retail manager al Flamingo Compania inchide magazine pentru a-si mari profitabilitatea, aflata in declin la nivelul intregii piete.
Flamingo International a inchis aproximativ 20 de magazine din cadrul retelei in urma procesului de fuziune prin absorbtie cu retailerul de electrocasnice Flanco. Restructurarea portofoliului de magazine (180 in mai 2006) este cea mai importanta masura de acest tip rezultata in urma unui proces de fuziune de pe piata locala de profil.
"Locatiile neprofitabile trebuie inchise. Aceasta este perspectiva noastra pe termen lung", spune cehul Jiri Rizek, care este din aceasta luna manager al diviziei retail in cadrul Flamingo, fiind responsabil pentru dezvoltarea retelei de magazine.
Strategia este confirmata si de vicepresedintele Flamingo, Dragos Simion. "Aproximativ 20 de magazine mici (cu suprafete de 100 mp), preponderent Flamingo, au fost inchise, activitatea lor urmand sa fie relocata in magazinele Flanco din proximitate sau urmeaza sa fie deschise altele de 200-400 mp", spune Simion.
Chiar daca numarul de magazine nou-deschise va fi mai mic de 20, suprafata cumulata a acestora o va depasi pe cea a magazinelor inchise, potrivit lui Simion.
El spune ca unul dintre motivele inchiderilor de magazine a fost proximitatea unui magazin Flamingo fata de un magazin Flanco.
"Inchizand un magazin Flamingo, am incercat sa mutam clienti catre Flanco", a precizat Simion. Un al doilea motiv ar fi nivelul mic de profitabilitate sau chiar pierderile generate de un anumit magazin. Inchiderea magazinelor mici va fi insa dublata de accelerarea expansiunii pe formatele mari de magazine, cehul Rizek fiind pana la venirea la Flanco seful operatiunilor din Cehia ale Electroworld, un format de magazin de mare suprafata al grupului Dixons.
"Strategia de dezvoltare va fi prezentata oficial in o