Ford a decis sa vanda brandul Aston Martin, producatorul american fiind nevoit sa renunte la acesta pentru a face fata pierderilor uriase din piata interna.
Al doilea mare producator auto din SUA a delegat o banca de investitii sa intermedieze vanzarea la un pret de aproape 2 mld. $ (1,55 mld. euro), o valoare mult mai mare decat cea prognozata de analistii financiari. Ford poarta discutii cu "terti interesati de afacere", dar ca va pastra o cota minoritara din companie, scrie Financial Times.
Vanzarea a aparut la un moment in care Ford ia in consideratie ce alte branduri sa vanda pentru a finanta restructurarea si reduce pierderile la Premier Automotive Group, divizia de automobile de lux, care a avut pierderi de 162 de milioane de dolari in al doilea trimestru. Aceasta divizie trebuia sa revina pe profit anul acesta, dupa ce anul trecut a pierdut 100 de milioane de dolari.
Bill Ford, presedintele si directorul executiv al grupului, a declarat ca Aston Martin era alegerea logica pentru vanzare, pentru ca are propria retea de dealeri si de fabrici. A adaugat ca nu s-a luat inca nicio decizie in ceea ce priveste vanzarea brandurilor Jaguar, Land Rover si Volvo. Conform directorului executiv Ulrich Bez, Aston Martin, faimoasa masina sport folosita si in filmele James Bond, a inregistrat profit pentru prima data de abia in 2005. Ford a preluat pachetul majoritar de actiuni in 1987, iar vanzarile au crescut de la 46 de unitati in 1992 la 4.500 anul trecut. Ford poarta tratative de mai mult de o luna cu Jac Nasser, fostul director executiv, partener acum al One Equity, divizie de investitii de capital a J.P. Morgan. Se pare ca Nasser doreste sa achizitioneze brandurile premium din portofoliul Ford, dar discutiile sunt inca la inceput.
Sir Anthony Bamford, proprietarul JCB, compania britanica de utilaje grele, a declarat saptamana trecuta ca ar