Fara numar. Aceasta este “cifra exacta” a rablelor fara stapan care isi petrec viata de apoi pe marginea multor sosele din Timisoara. Parcarile din jurul blocurilor sunt pline si ele de masinile nimanui. Asta in conditiile in care, pentru un loc de parcare in jurul oricarui bloc din municipiu, riveranii duc razboaie de gherila in care victime colaterale sunt parbrizele, vopseaua de pe masini si, uneori, chiar soferii.
Desi legea precizeaza foarte clar cine trebuie sa ridice rablele, in Timisoara Politia nu stie, Primaria nu poate, iar firmele private de profil de tractare nu vor. Autoritatile locale “nu au cu ce” Orice strada din Timisoara ai alege, la intamplare, este imposibil sa nu gasesti macar o masina cu sau fara roti, cu sau fara parbriz, cu vopseaua scorojita, care ocupa de luni sau chiar ani domeniul public. Pe langa ca ocupa locuri de parcare din care s-ar putea scoate bani frumosi, autovehiculele abandonate au devenit “magnet” si pentru boschetari.
De exemplu, pe Calea Lipovei, si nu numai, un automobil abandonat s-a transformat in locuinta pentru copiii strazii, care l-au decorat cu cartoane pe post de jaluzele, petrecandu-si somnul de frumusete printre oale, mancare mucegaita, ziare si boarfe murdare. Numeroase sunt masinile abandonate si in parcarile si asa sufocate din zona blocurilor, iar spre periferia Timisoarei situatia este si mai sumbra.
Problema este ca pentru rablele expuse pe strazile din Timisoara, ca intr-un muzeu in aer liber, legal nu exista inca solutii. In primul rand, autoritatile locale nici nu cunosc cu exactitate cifra masinilor abandonate sau fara stapan, insa se presupune ca numarul acestora este de aproximativ cateva mii. “Numai in perimetrul administrat de noi, la o strada de 1.000 de metri, exista cel putin 5 - 6 automobile abandonate. In zona centrala exista in jur de vreo 700, iar numarul celor folosite spora