HTOO3 si-a facut deja un renume din a expune arta alternativa. Saptamina ce tocmai a trecut, in micul spatiu dedicat artei contemporane curatoriat de Teodor Graur si-a gasit perfect locul expozitia STAS (Standarde vechi si noi) a artistului Ovidiu Fenes. Ovidiu Fenes a expus colaje, picturi si obiecte-sculpturi ale caror semnificatii provoaca mentalul colectiv prin sensibilizarea si punerea in miscare a unor mecanisme ascunse in memoria afectiva a fiecaruia dintre noi.
A ales figuri si scene celebre, colate sau asezate succesiv pe perete intr-o formula de intima vecinatate, imputernicite cu darul de a emotiona, surprinde si incita gindirea (iar artistul, constient, conteaza pe aceasta!). O fotografie pe hirtie proasta de ziar, cu o defilare pentru 23 august; o fotografie foarte mediatizata a portretului lui Einstein; un portret de femeie de Leonardo da Vinci, taiat dintr-o carte veche, lipit peste decupaje cu texte din ziare comuniste si alaturat unei coperti familiare multora, Norme pentru protectia muncii (editia 1957) – iata citeva dintre piesele extrase de Ovidiu pentru a identifica prin imagini stasul cultural, social si politic in mentalul adultului roman.
Stas ori standard: forma inchisa, cadru fix, imposibil de modificat ori interpretat, laconic si inchis. Nu poti argumenta, discuta sau negocia stasul. De aceea si apare pe cutiile de ambalaj, in descrieri tehnice privind formatul si natura unor obiecte de uz comun. Exista, este dat si nimic mai mult. in expozitia lui Ovidiu, standardul are trecut si prezent. Arata altfel acum 20 de ani, cu totul diferit de cel vehiculat acum. in plus, ne arata Ovidiu prin lucrari, in ciuda naturii sale, stasul este si cameleonic (de fapt, aici rezida ideea expozitiei): imaginile si decupajele de ziar vechi ne trimit mecanic si cu precizie catre istoria nationala recenta, catre perioada comunismului