Am scris in mai multe rinduri despre derivele la care duce "senzationalismul" in mass-media. Daca revin astazi, e pentru ca traversam o perioada "fierbinte", cind chiar se petrec o serie de evenimente importante. Un renumit om de presa, care a condus o vreme revista Paris-Match, a lansat o formula devenita celebra: "greutatea cuvintelor, socul imaginilor". Revista a incercat sa ramina fidela acestui principiu, publicind nu o data texte consistente (alaturi de altele, mai "frivole") si acordind o mare atentie reportajelor fotografice. A fost si a ramas o revista pentru marele public, fara sa cada in vulgaritate. Intre timp insa s-au schimbat multe: imaginea a devenit omniprezenta, gratie televiziunii si internetului, iar goana dupa "efectul de soc" a declansat o concurenta feroce. Am scris in mai multe rinduri despre derivele la care duce "senzationalismul" in mass-media. Daca revin astazi, e pentru ca traversam o perioada "fierbinte", cind chiar se petrec o serie de evenimente importante. Ca ele sa poata fi percepute corect de marele public, mass-media joaca un rol decisiv. Din pacate, tentatia de a le prezenta drept stiri "de senzatie" (sau "de scandal") e mult prea puternica, periculos de puternica. Voi da citeva exemple recente, alese din zone de interes diferite. Precizez imediat ca, fireste, la mijloc nu e nici un sentiment de simpatie sau de antipatie fata de persoanele pe care le voi cita. Nu opinia mea conteaza, ci modul in care "cazul" a fost perceput de telespectatori si de catre cititori. Spre exemplu, plecarea Rodicai Stanoiu de la CNSAS, dupa trei ore de discutii cu membrii colegiului, a provocat un spectacol grotesc: zeci de ziaristi, fotoreporteri, cameramani s-au napustit asupra ei, intr-o harmalaie de nedescris, incercind sa obtina, "la cald" si "in direct", marturisirea. Evident, fostul ministru de justitie a eludat abil chestiunea, invocind - corec