Principalii jucatori din industrie estimeaza ca piata de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C isi va reveni spre sfarsitul anului in ciuda scaderilor inregistrate in prima jumatate a anului
In 2006 piata de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C si-a incetinit considerabil ritmul de crestere si a inregistrat scaderi pe majoritatea segmentelor de produse. Principalii jucatori au inregistrat o incetinire a cresterii, unii raportand chiar pierderi. Luna august a aratat insa un semn de revigoare a pietei in urma intrarii in tara a banilor celor care muncesc in strainatate, rezultate mai bune fiind asteptate si pentru sfarsitul de an, odata cu apropierea sarbatorilor de iarna.
Estimarile optimiste sunt intarite si de oficialii Altex, liderul pietei de retail de profil, care a inregistrat in luna august o crestere a cifrei de afaceri de 15% fata de luna anterioara. "Rezultatele financiare inregistrate pe primul semestru din 2006 sunt similare cu cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut", a afirmat citat de NewsIn Dan Ostahie, presedinte Altex. Grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 100 milioane de euro in primul semestru, presedintele Altex estimand pentru a doua jumatate a anului o cifra de afaceri de peste 150 milioane euro.
Vanzarile totale din piata in a doua jumatate a anului vor fi impulsionate de nivelul mare traditional atins in perioada sarbatorilor de iarna, dar si de cresterea recenta a vanzarilor, Altex propunandu-si sa depaseasca chiar vanzarile din 2005 care s-au ridicat la 274,3 milioane de euro. Cresterea vanzarilor din luna august inregistrata de Altex s-a datorat romanilor care lucreaza in strainatate, veniti in concediu cu sume importante de bani pe care le-au investit in electrocasnice de ultima generatie. Un alt motiv care a dus la cresterea vanzarilor a fost eliminarea de catre BNR a cr