Sute de şcoli riscă să devină focare de microbi. Sunt fără apă, fără curent, fără WC-uri. Mobilier stricat, din secolul trecut, neadaptat ca dimensiuni cu grupa de vârstă. Plouă în Sute de şcoli riscă să devină focare de microbi. Sunt fără apă, fără curent, fără WC-uri. Mobilier stricat, din secolul trecut, neadaptat ca dimensiuni cu grupa de vârstă. Plouă în clase, podelele sunt umflate, zidurile au igrasie, şoarecii mişună printre bănci, geamurile sunt sparte. Din cele peste 14.000 de şcoli, doar 8.246 au autorizaţie de funcţionare. Peste 1.100 de şcoli se află în programe de modernizare în vederea asigurării de utilităţi. Aproape 5.000 de şcoli au probleme cu alimentarea cu apă curentă (398 - Bacău, 246 - Iaşi, 238 - Suceava), la peste 3.700 de şcoli este necesară modernizarea instalaţiilor sanitare (265 - Gorj, 253 - Buzău, 230 - Cluj), iar 1.000 de şcoli au probleme cu încălzirea, cele mai multe fiind în judeţele Vâlcea, Alba, Teleorman. În ceea ce priveşte grădiniţele, din cele peste 9.200 de unităţi de la nivel naţional, doar 5.011 au autorizaţie de funcţionare. Aproape 3.500 de grădiniţe au probleme în ceea ce priveşte alimentarea cu apă curentă, peste 3.000 au nevoie de modernizarea instalaţiilor sanitare, iar aproape 1.000 au probleme cu sistemul de încălzire. Judeţele cele mai afectate sunt: Bacău, Botoşani, Buzău, Alba, Cluj, Gorj, Iaşi, Suceava etc. Totodată, doar 40% din clădirile şcolare sunt construite după anul 1977, cu respectarea normelor de rezistenţă corespunzătoare gradelor de seismicitate, se arată în Raportul privind starea învăţământului, din anul şcolar 2004-2005. În mediul rural, aproape 7% din şcoli au pereţi din chirpici şi din lemn. Totodată, 44% din clădirile şcolare sunt construite cu planşee din lemn, iar 8% sunt clădiri cu învelitori din carton asfaltat, şiţă şi stuf. O parte din clădiri au fost construite începând cu secolul al XVI