Cine s-ar fi gandit ca pe langa bucurie, florile pot aduce si o cifra de afaceri de peste 50.000 de euro pe an? In 2004, doi tineri din Bucuresti au pus bazele unor afaceri care poate la vremea respectiva pareau putin inaintea timpului lor, dar care acum le aduc acestora satisfactia unei investitii bine facute.
a fost lansat in vara anului 2004. "Ideea mi-a venit de la mama mea ce in copilarie cumpara tot timpul flori si s-a ocupat de ele. Apoi, la fel de importanta a fost relatia cu prietenul meu de atunci ce gasea tot timpul scuze pentru faptul ca nu cumpara flori", povesteste Diana Nitu, care la doar 23 de ani conduce un business cu o cifra de afaceri de peste 100000 de euro pe an.
Investitia initiala a fost de 15.000 de euro. Pe langa costul chiriei, ai oamenilor implicati si al cheltuielilor implicite ce exista intr-o afacere, Nitu investind si in dezvoltarea site-ului, in masini si in campania de promovare.
"Am lucrat aproximativ 5 luni de zile la FloriDeLux.ro inainte sa il lansez. Dar ele au transformat ideea in proiectul de astazi." Punctele tari pe care Nitu le-a identificat inca de la deschiderea afacerii au fost gasirea furnizorului care sa asigure produse de o calitate net superioara celor aflate pe piata, alcatuirea unei echipe care cunoaste bine Internetul, faptul ca aceasta nu necesita investitii la fel de importante ca in cazul unui magazin si ca nu are costuri fixe mari.
Punctele slabe ale unei florarii on-line tineau de factorii sociali: faptul ca sunt putine persoane care au acces la Internet, si mai putine care au posibilitatea sa plateasca online, ca este o afacere care are piata si sanse de reusita doar in orasele foarte mari din Romania si ca vanzarile cresc si scad in functie de perioadele anului.
Perioadele de varf ale florariei on-line sunt: 14 februarie, 1 si 8 martie, Pastele si Craciunul. In extrema cealalta