Microsoft a prezentat ieri noul sau player digital, la finalul unei saptamani pline in industria formatelor media digitale si a dispozitivelor de redare a acestora
De ieri este oficial: Microsoft Corp., cel mai mare producator de sotware din lume, va intra in acest an pe piata melodiilor in format digital, avand ca obiectiv castigarea unei parti importante din cota de piata detinuta de iPod-ul celor de la Apple, piata anuala fiind estimata la o valoare de 26,6 miliarde de dolari.
Gigantul IT a prezentat ieri caracteristicile noului sau mp3 player, multe dintre acestea fiind deja cunoscute. Zune va aparea pe piata in perioada sarbatorilor de iarna, intr-un varf de sezon in ceea ce priveste vanzarile, prima piata de desfacere urmand sa fie SUA. Tot in aceeasi perioada va fi lansat si serviciul complementar de descarcare a mp3-urilor, botezar Urge, care este bazat pe un pareneriat cu televiziune muzicala MTV.
Zune va avea o memorie de 30 GB si va fi produs pentru inceput in trei variante de culori: alb, negru si maro. Cea mai importanta caracteristica a sa va fi conexiunea wireless, utilizatorii avand posibilitatea de a face schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt. Potrivit oficialilor companiei, melodiile transferate in aceasta modalitate vor ramane trei zile in player dupa care se vor sterge de la sine.
Zune va beneficia de un ecran color de 7,6 cm, aceasta caracteristica denotand intentia producatorului de a oferi si productii video. Deocamdata, player-ul nu va permite decat vizualizarea pozelor si desigur ascultarea melodiilor in format digital, fiind incorporat si cu un radio FM.
Microsoft spera ca in urma facilitatii transferului de muzica dintre doua playere sa realizeze o retea asemanatoare MySpace, care se va numi Zune Marketplace, utilizatorii putand sa isi re