Proton Holdings, cel mai mare producator de masini din Malaezia, ar putea sa formeze o alianta cu Peugeot-Citroen, in vederea producerii si asamblarii de autoturisme, scrie Bloomberg. Actiunile companiei detinute de stat au crescut conform asteptarilor, iar o astfel de alianta ar putea ajuta la cresterea profitului. Proton a declarat ca cele doua companii au semnat pe 15 septembrie, la Paris, o scrisoare de intentie. Actiunile Proton au crescut cu 3,1 procente la 5,05 ringgit (1,08 euro) la bursa din Kuala Lumpur. O alianta cu Peugeot, cel de-al doilea producator de masini din Europa, ar putea ajuta Proton sa introduca mai rapid noi modele in Malaezia, unde compania pierde teren in fata Toyota Motor. Peugeot, care a inregistrat scaderi ale profitului din 2002 pana in prezent, planuieste sa se extinda peste ocean pentru a contracara cererea scazuta din Europa. Cota de piata locala a Proton a scazut la 40% anul trecut, iar in august a ajuns la 32%. Proton Holdings, cel mai mare producator de masini din Malaezia, ar putea sa formeze o alianta cu Peugeot-Citroen, in vederea producerii si asamblarii de autoturisme, scrie Bloomberg. Actiunile companiei detinute de stat au crescut conform asteptarilor, iar o astfel de alianta ar putea ajuta la cresterea profitului. Proton a declarat ca cele doua companii au semnat pe 15 septembrie, la Paris, o scrisoare de intentie. Actiunile Proton au crescut cu 3,1 procente la 5,05 ringgit (1,08 euro) la bursa din Kuala Lumpur. O alianta cu Peugeot, cel de-al doilea producator de masini din Europa, ar putea ajuta Proton sa introduca mai rapid noi modele in Malaezia, unde compania pierde teren in fata Toyota Motor. Peugeot, care a inregistrat scaderi ale profitului din 2002 pana in prezent, planuieste sa se extinda peste ocean pentru a contracara cererea scazuta din Europa. Cota de piata locala a Proton a scazut la 40% anul trecu