Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania: Tinand cont de rezultatul pe primul semestru al anului, cand MOL a inregistrat o crestere a afacerilor cu 60%, credem ca pana la sfarsitul anului aceasta cifra se va dubla. MOL Romania, filiala locala a grupului ungar petrolier MOL, estimeaza pana la sfarsitul anului afaceri de peste jumatate de miliard de euro, in crestere cu aproximativ 23% comparativ cu rezultatul obtinut in 2005.
"Tinand cont de rezultatul pe primul semestru al anului, cand MOL a inregistrat o crestere a afacerilor cu 60%, pana la o valoare de 263 de milioane de euro, credem ca pana la sfarsitul anului aceasta cifra se va dubla", a declarat Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania.
"De obicei, cele mai mari vanzari ale companiilor petroliere se fac in a doua jumatate a anului. In aceste conditii, cifra de afaceri a MOL Romania poate depasi nivelul de 500 de milioane de euro pe tot anul", a continuat Szalay.
Printre principalii factori care sustin cresterea operatorului ungar se numara cresterea vanzarilor la motorina precum si lansarile de noi produse care au avut loc anul trecut, dar ale caror efecte se resimt in exercitiul financiar din acest an.
"Un alt factor de crestere au fost vanzarile din segmentul non-oil (vanzarile de produse non-petroliere, sucuri sau produse alimentare - n.red.)", a mai precizat reprezentantul grupului MOL. Chiar daca partea non-oil din businessul MOL nu este identificata cu un brand ca in cazul OMV, Petrom sau Rompetrol, "coltul snack" din cadrul benzinariilor grupului ungar se gaseste in cadrul a 60% din shop-urile apartinand retelei MOL.
Deocamdata, potrivit unor declaratii recente ale reprezentantilor MOL Romania, ponderea produselor fast-food nu depaseste 5% din totalul vanzarilor din magazine, insa acest lucru va inregistra o crestere semnificativa pe termen mediu potrivi