Viitoarea integrare a Romaniei in UE deschide calea pentru relansarea industriei auto din tara prin venirea a tot mai multor producatori auto.
Cristian Alex Dodu sta in preajma masinilor care fabrica in fiecare zi sute de metri de material pentru airbaguri si arata catre spatiul liber din incinta fabricii. "Inca este destul spatiu pentru a aduce noi masini", spune el. "Pana la sfarsitul anului, spatiul acesta va fi plin", scrie International Herald Tribune.
Acum cativa ani, locul pe care este situata fabrica era un teren viran de la marginea orasului Sibiu. Acum este sediul unei mici fabrici de piese auto a companiei japoneze Takata, Dodu fiind director al sucursalei din Romania. Tara noastra incearca sa atraga tot mai multe companii cum este Takata, acestea urmand sa aduca tehnologie, sa creeze locurile de munca si sa plateasca salariile, cele trei lucruri de care au nevoie fostele tari din blocul sovietic pentru a adera la UE anul viitor.
Comisia Europeana, organismul executiv al UE, va decide saptamana viitoare daca Romania este pregatita sa devina parte integranta a Uniunii Europene la inceputul anului 2007 sau daca mai este nevoie de inca un an pentru ca tara noastra sa indeplineasca toate conditiile aderarii.
Romania si Bulgaria nu au primit unda verde pentru a adera in primul val din 2004 din cauza ritmului prea lent in care s-au desfasurat reformele.
De atunci, transformarile din Romania au luat avant, estimarile fiind ca pana la sfarsitul acestui an investitiile straine din tara sa urce cu 44%, atingand suma record de 7,5 mld. euro (9,5 mld. dolari). Banca Mondiala a descris Romania ca fiind una dintre tarile cu cel mai rapid ritm al reformelor din lume.
In orice caz, viitoarea aderare la UE, taxele mici percepute in tara si costurile mici de pe piata muncii fac din Romania o locatie atractiva pentru producatorii de pi