Regia Autonoma de Transport (RAT) Timisoara a obtinut, in luna aprilie a acestui an, acordul de a lua un imprumut bancar pentru 14 milioane de euro. Studiul de fezabilitate s-a facut, insa, la nivelul anului 2005, ceea ce presupune adaptarea imprumutului la preturile din 2006. Din calculele conducerii regiei reiese ca mai sunt necesare peste sapte milioane de euro pentru a putea fi achizitionate 50 de troleibuze noi. Banca Raiffeisen, care a consimtit sa acorde imprumutul, plus cele sapte milioane suplimentare, vrea si garantii. RAT va solicita maine, in cadrul sedintei Consiliului Local, ca municipalitatea sa garanteze pentru jumatate din suma, putin peste sapte milioane de euro, pentru ca parcul auto al regiei sa fie innoit, iar timisorenii sa circule in conditii civilizate. Tot maine, in aceeasi sedinta de plen a consilierilor, se va lua in discutie un alt proiect inaintat de RAT. Conducerea regiei doreste majorarea cu 10 la suta a biletelor si abonamentelor la transportul in comun. Mai multi alesi locali, din partidele de Opozitie in special, au anuntat, insa, ca nu vor vota proiectul, pe motiv ca cetatenilor li se cer bani in plus pentru un serviciu de care nu beneficiaza. Nefinalizarea lucrarilor la schimbarea liniilor de tramvai din oras, care au depasit deja termenele de executie, face imposibila reluarea circulatiei pe mai multe trasee. Drept urmare, zeci de tramvaie stau in depouri, iar cetatenii sunt nevoiti sa tranziteze pedestru in special zonele centrale ale municipiului. Regia Autonoma de Transport (RAT) Timisoara a obtinut, in luna aprilie a acestui an, acordul de a lua un imprumut bancar pentru 14 milioane de euro. Studiul de fezabilitate s-a facut, insa, la nivelul anului 2005, ceea ce presupune adaptarea imprumutului la preturile din 2006. Din calculele conducerii regiei reiese ca mai sunt necesare peste sapte milioane de euro pentru a putea fi