Fostul director general al Registrului Auto Roman (RAR), Radian Tufa, actual secretar general in Ministerul Transporturilor, s-a jucat cat timp a fost la conducerea RAR atat cu banii statului, cat si cu nervii sau functiile directorilor regionali.
Numele lui Tufa a fost implicat intr-o serie de megascadaluri, iar numirea sa in Ministerul Transporturilor, dupa ungerea ca ministru a democratului Berceanu - colegul de partid al primarului general al capitalei Adriean Videanu - surprinde pe de-o parte, iar pe de alta parte confirma faptul ca Tufa este omul de casa al PD, afacerile sale oneroase fiind acoperite de principalul partid de guvernamant.
La mijlocul perioadei in care Tufa era director general al RAR, sindicalistii, desi, dupa negocieri, au obtinut, teoretic, o majorare salariala de 22%, ei practic nu au primit decat 15%. Asta, in timp ce conducerea centrala, adica Tufa, si-a aprobat o serie de sporuri si cresteri salariale, ajungand la o majorare de peste 86%.
Sprijinul politic al lui Tufa poate fi pus pe seama legaturilor sale cu primarul capitalei, Adriean Videanu, ale carui afaceri cu marmura nu mai au nevoie de nici un fel de prezentare. Tufa, la vremea in care se afla in fruntea RAR, a cerut fonduri pentru renovarea sediului din Bucuresti. Doar ca, in loc de renovare, s-a facut o adevarata modernizare, cu pervaze din marmura si tot tacamul. De unde sa fi fost marmura oare?
Videanu stie...
O alta ghidusie de-a lui Tufa se leaga de sediul RAR din Alba unde, pentru renovarea sediului, s-a cerut initial o anumita suma de bani, dupa care, pe parcurs, Tufa a cerut suplimentari de fonduri care nu au putut fi justificate. Mai departe, in judetul Neamt, Tufa a cumparat un teren pentru a construi un sediu RAR nou.
Pana aici se poate spune: “Bine, dar omul a vrut sa faca un lucru bun!” Asa este. Doar ca pretul terenuril