"Da-i unei femei cel mai bun produs pe care poti sa-l faci, prezinta-i-l intr-un flacon de o simplitate frumoasa si gust impecabil, cere-i un pret rezonabil si vei da nastere la o afacere nemaivazuta", spunea producatorul francez de parfumuri Francois Coty.
Se pare ca acest sfat a fost urmat de mai multe companii, piata de cosmetice si de parfumuri din Romania fiind in continua dezvoltare, vanzarile atingand pragul de 2 mld. lei (564 mil. euro), conform unui studiu Euromonitor.
Parfumurile frantuzesti detin inca cea mai importanta cota a pietei. Alexandru Rabanca, director general al Cosmetiques de France, operatoarea retelei de magazine Yves Rocher din Romania, a declarat ca "desi in strainatate produsele Yves Rocher sunt recunoscute pentru produsele de ingrijire a fetei, in Romania, gamele de parfumuri sunt cele mai cautate". Parfumurile, apele de toaleta si produsele auxiliare acestora reprezinta 39% din cifra de afaceri a companiei.
Si Anamaria Isip, brand manager al Prestige, distribuitor in Romania al marcilor de parfumuri Dior, Guerlain, Cartier, Loewe, Burberry, Christian Lacroix si Dupont, este de parere ca pe piata din Romania parfumurile si cosmeticele frantuzesti sunt in frunte. "Odata cu accesul unui public mai larg la aceste produse si odata cu gradul de informare al consumatorului in ceea ce priveste calitatea lor, produsele frantuzesti au din ce in ce mai mare cautare", spune ea.
Cele mai bine vandute branduri frantuzesti sunt Dior, cu 56% din vanzarile totale din 2005, si Guerlain, cu 16% din vanzari.
Noul trend in materie de parfumuri, conform celor de la Cosmetiques de France si Prestige, sunt parfumurile florale. Parfumuri precum J'Adore sau Fahrenheit, marca Dior, au inregistrat cresteri importante in vanzarile Prestige.
Cele mai mari vanzari de la Yves Rocher sunt realizate de gama Pur Desir (de liliac, mimoza