• De la 1 octombrie, consilierii locali au stabilit ca un bilet de tramvai sau autobuz sa coste 1,2 RON • RATP incearca sa-si acopere costurile pe seama platitorilor de bilete, in timp ce pastreaza zeci de mii de beneficiari de gratuitati cu subventii insuficiente
Consiliul Local (CL) a decis in sedinta de ieri seara majorarea tarifului pentru calatoriile oferite de Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Un bilet de autobuz, tramvai sau microbuz galben va costa de duminica 12 mii lei (1,2 RON), cu 20 la suta mai mult decat in prezent. In plus, setul de bilete de 10 calatorii devine 90 mii lei (9 RON) in loc de 75 mii lei (7,5 RON). RATP incearca astfel sa-si acopere costurile pe seama platitorilor de bilete, dar pastreaza in continuare zeci de mii de beneficiari de gratuitati cu subventii insuficiente. Daca tariful pentru bilete a crescut in mai multe randuri, abonamentele gratuite, oferite in cea mai mare parte pensionarilor de peste 65 de ani, au ramas la calculul din 2004, mai precis 300 mii lei (30 RON) pe luna pentru un liber pe toate liniile. Practic, pentru un beneficiar de gratuitate pe RATP, primaria se obliga sa plateasca Regiei 300 mii lei (30 RON). Asta in timp ce un iesean trebuie sa plateasca 930 de mii lei (93 RON) pentru un liber. Mai mult, conform calculelor RATP, 65 la suta din totalul calatorilor transportati sunt beneficiari de gratuitati, in timp ce doar 17 la suta circula platind tariful integral (bilete de una si doua calatorii). Fara a lua in calcul mentinerea aceluiasi calcul pentru subventii, consilierii locali au fost in general de acord cu scumpirea. Mai mult, Petra Carp, sustinuta de colegi, a cerut ca tariful sa fie 15 mii lei (1,5 RON) pentru ca "este greu de dat rest la 15 sau 20 de mii lei".
Hazul Consiliului Local
Sedintele alesilor locali sunt din ce in ce mai departe de atmosfe