• Scolile vor fi nevoite sa implementeze un sistem de calitate in invatamant, lucru care nu se poate face fara bani pentru asigurarea cladirilor necesare si modernizarea laboratoarelor scolare • Si in cazul invatamantul universitar, problema se rezuma tot la bani: "Din cauza banilor, nici o universitatea din Romania nu este in Top 500", sustine Gerard Jitareanu, rectorul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara
Chiar daca Uniunea Europeana nu intentioneaza sa implementeze o "politica comuna" in domeniul educatiei, dorind doar promovarea cooperarii prin actiuni la nivel european, invatamantul iesean mai are pasi multi de facut la capitole precum calitate, calificari recunoscute si chiar examene. In ceea ce priveste invatamantul universitar, acesta este cu un pas inainte prin implementarea sistemului Bologna. "Pentru invatamantul preuniversitar, integrarea in Uniunea Europeana inseamna o preocupare sporita pentru calitate, pentru compatibilizarea calificarilor, pentru alinierea examenelor nationale la modelul in care acestea se deruleaza in afara. Inseamna provocare pe directia unei descentralizari accentuate si pe directia unei flexibilizari pentru deschidere. In afara de invatamantul obligatoriu trebuie sa existe posibilitati de continuare in invatamantul postobligatoriu, cu oferte diverse, fie pe rute vocationale, fie pe rute teoretice sau agricole. Daca cumva se abandoneaza scoala, sa existe posibilitatea de a reveni in scoala si de a fi reluate cursurile de la un alt nivel, sa fie o forma de evaluare in care notele sa aiba aceeasi relevanta si sa acopere o aceeasi realitate peste tot, deci indicatorii de performanta trebuie foarte bine cuantificati", a declarat Camelia Gavrila, inspector general al Inspectoratului Scolar Judetan (ISJ).
Scolile capata autonomie
Acesta mai precizat ca trebuie foarte