Dan Trifu, directorul de dezvoltare al Vel Pitar, unul dintre primii trei jucatori din industria de panificatie, spune ca decizia de divizare a companiei in trei entitati distincte urmareste transformarea diviziilor Vel Pitar in unitati de profit independente.
Vel Pitar isi va modifica in acest an un proiect mai vechi de divizare pentru a separa reteaua de magazine si unitatile de morarit de fabricile de paine. Compania va infiinta doua societati distincte care vor gestiona activitatea de morarit, respectiv divizia de magazine, in timp ce Vel Pitar va ramane doar cu businessul de panificatie.
"Cele doua companii care se formeaza acum sunt practic diviziile cele mai avansate, care au atins nivelul de autonomie necesar functionarii de sine statatoare", declara Dan Trifu. Potrivit directorului de dezvoltare al Vel Pitar, prin acest proces noile companii pot fructifica mai bine oportunitatile oferite de piata in domeniile in care activeaza.
"O divizie in cadrul grupului, al carei client major este grupul, se menajeaza intr-o mare masura. Cand devine o companie de sine statatoare este mult mai interesata sa gaseasca cei mai buni clienti care pot determina cresterea businessului", spune Trifu.
Vel Pitar are activitati pe piata de morarit si panificatie, este specializata in productia de biscuiti, napolitane si paste, operand in acelasi timp o retea de magazine si una de distributie. "Intr-o companie cu mii de angajati, mai multe zeci de milioane de dolari cifra de afaceri si o multitudine de activitati distincte, nevoia de specializare este evidenta", spune Trifu. Trifu precizeaza ca anul trecut peste 65% din cifra de afaceri a Vel Pitar proveneau din activitatea de panificatie, restul fiind distribuit in mod egal intre morarit si retail.
Dupa divizare, companiile desprinse din Vel Pitar vor cauta sa fie printre cele mai profitabile in domeniu