Vanzarile diviziei americane a Toyota au crescut cu 25% in cursul lunii septembrie datorita cererii mari pentru automobilele cu consum redus de combustibili, fapt care le-a permis producatorilor japonezi si coreeni sa-si majoreze cota de piata pentru a 14-a luna consecutiv, scrie Bloomberg.
Toyota, al doilea producator de automobile ca marime din lume, a raportat cea mai mare majorare procentuala a vanzarilor din ultimele 17 luni. Companiile asiatice au inregistrat o crestere medie a vanzarilor de 6,4%, la 540.119 automobile si camioane, controland in prezent 39,9% din piata americana de profil.
Un succes pe piata a fost Toyota City, camioneta cu dimensiuni reduse, ale carei vanzari au crescut cu 35% fata de anul trecut, rezultat precedat de incasarile pentru camioneta de mari dimenisuni Tundra, care s-au majorat cu 74%.
Cota de piata a producatorului japonez a crescut cu 3,1%, la 16,5%. Valoarea actiunilor Toyota a crescut marti cu 1,4%, la 6.570 de yeni, la bursa din Tokio, in timp ce actiunile Nissan s-au depreciat cu 0,7%, la 1.323 de yeni. Actiunile Honda au scazut cu 1%, fiind tranzactionate cu 4.050 de yeni.
"Succesul de care s-a bucurat Toyota pe parcursul ultimelor cateva luni este de-a dreptul fenomenal", a spus David Hilton, senior manager in cadrul companiei de consultanta Gemini Cap. "Se pare ca nimic nu ii poate opri", a adaugat el.
Toyota, producatorul hibridului Prius,
s-a plasat in acest an pe locul trei din topul celor mai vandute branduri auto, dupa ce a depasit dupa volumul incasarilor pe DaimlerChrysler timp de sase luni consecutiv. GM, Ford si divizia Chrysler din cadrul concernului DaimlerChrysler au avut un an greu din cauza majorarii preturilor la combustibili si scaderii cererii pentru camionete, SUV-uri si minivanuri.
Cota de piata a constructorilor asiatici de automobile a crescut cu 1,7% peste 38