Dezvoltarea internetului se reflecta si in cresterile incasarilor de publicitate.
La nivel mondial, in anul 2006 estimarile arata ca acestea vor fi mai mari decat investitiile publicitare in outdoor (panotaj). In Marea Britanie, specialistii prognozeaza chiar depasirea presei scrise pana la sfarsitul anului.
Cresteri de la an la an
Incasarile din publicitatea pe internet au cea mai spectaculoasa ascensiune. Conform unui studiu al retelei ZenithOptimedia, anul acesta sunt estimate investitii in publicitatea on-line de 24 de miliarde de dolari, fata de 18 miliarde anul trecut. Cifra depaseste cu un miliard publicitatea outdoor si reprezinta aproape sase procente din incasarile totale la nivel mondial.
Previziunile pe urmatorii ani arata ca, in 2008, internetul, cu 34 de miliarde de dolari, va lua avans in fata reclamelor outdoor (26,8 miliarde) si se va apropia de publicitatea radio (aproximativ 34 miliarde dolari atrasi din publicitate).
Netul bate presa in publicitatea engleza
Primele sase luni ale anului au adus in publicitatea pe internet din Anglia investitii de aproape 1,4 miliarde de euro, adica aproximativ jumatate din veniturile din advertisingul TV, conform unui raport al Pricewaterhouse Coopers.
Suma cheltuita pe reclamele on-line a crescut, fata de anul trecut, cu 40,3%, iar specialistii cred ca, la rata actuala de crestere, aceasta va depasi investitiile in publicitatea din presa pana la sfarsitul anului.
In Anglia, internetul reprezinta acum 10,5% din piata de publicitate, fata de 7,3% anul trecut, in aceeasi perioada. Investitiile totale in piata engleza de advertising se cifreaza la peste 14 miliarde de euro, in prima jumatate a lui 2006.
Cota de piata a publicitatii TV a scazut, conform studiului, cu 1,3%, pana la 22,7a in primele sase luni ale anului.