Henkel, producatorul detergentului Persil si al lipiciului Pritt, spune ca produsele cu adevarat globale sunt rare, dar ca exista strategii alternative pentru a repara acest neajuns.
Ulrich Lehner nu arata ca un fan al produselor fast-food. Dar barbatul de 60 de ani declara ca iubeste intotdeauna savoarea unui Big Mac si ca ar manca cu placere de la McDonald's in calatoriile sale in intreaga lume. Povesteste cu entuziasm: "Imi place gustul lui. Este un produs foarte bun".
Ceea ce face din burgerul cunoscut in intreaga lume sa fie asa grozav, spune directorul executiv de produse de consum al grupului Henkel, este faptul ca oamenii vor sa cumpere acelasi produs cu acelasi nume oriunde in lume. "Nu exista multe produse care indeplinesc aceasta conditie. In general, trebuie sa adaptezi produsele la gusturile locale", a mai adaugat el.
Este ciudat sa auzi pe cineva a carui afacere se bazeaza pe vanzarea aceluiasi produs tuturor admitand faptul ca acest tel este foarte greu de atins. Henkel vinde in toata lumea lipiciul Loctite, dar celelalte 760 de marci de lipici, detergenti si produse personale variaza ca formula si ca nume in functie de tara, scrie Financial Times.
Produsul standardizat cu brandul armonizat global, ce grupeaza laolalta costuri mici de productie si un potential venit foarte mare, reprezinta o idee tentanta pentru Lehner si omologii sai de la companiile rivale, Procter & Gamble din SUA si Unilever, companie anglo-olandeza.
Daca o fabrica ar putea sa produca un singur produs global, atunci un centru de vanzari si de marketing centralizat ar putea sa il vanda peste tot in lume folosind acelasi nume si acelasi spot publicitar. "Sa realizezi economii de inalta clasa este visul oricarui om de afaceri", a spus Ulrich Lehner.
Dar produsele cu adevarat globale, precum Loctite, Big Mac sau iPod-ul Apple, rar sunt un succes