Stemele provinciilor istorice care innobilau pana acum culeele ve-chiului Pod CFR Baneasa au intrat si ele sub tarnacoapele nervoase ale constructorilor. Directia Patrimoniului nu apara istoria orasului Bucuresti. Scandalos! Cand spui Baneasa zilele astea, spui nervi tocati de traficul deviat de lucrarile din zona. Podul de cale ferata Baneasa, construit pe vremea lui Carol al II-lea de nemti, se pare ca si-a cam facut veacul si e demolat nitel pentru a lasa loc unuia nou, racordat la standardele europene.
Podul nou va permite largirea soselei cu doua benzi, cresterea cu un metru a gabaritului masinilor care il subtraverseaza, dar si a vitezei trenurilor. Pana aici, toate bune.
PROBLEME. Numai ca Podul Baneasa apare pe lista monumentelor istorice si se incadreaza la grupa valorica B. Stemele provinciilor istorice care salasluiau pana acum pe culeiele vechii constructii au intrat si ele zilele astea sub tarnacoapele nervoase si silitoare. Doar pe un culei se mai zareste o ramasita de vultur si una de bour. "Cand am inceput lucrul aici ne-am intrebat ce facem cu emblemele astea si am asteptat un semn de la Directia Patrimoniu. Cum nimeni nu ne-a atentionat, noi ne-am vazut de treaba. Acum e prea tarziu sa ne mai intrebe. Constructia noua e calculata sa vina exact pe locul celei vechi, deci nu se poate pastra nimic", spune ing. Gheorghe Raducanu, seful santierului de la Podul Baneasa. Cativa lucratori amuzati intervin in discutie. "Acum e la moda steagul UE, ar fi mai nimerit sa fie asezat pe noul pod decat placile astea vechi". La Directia Patrimoniu, situatia podului e mai mult decat ambigua. "Intr-adevar, Podul Baneasa figureza pe lista monumentelor istorice la pozitia 517, sectiunea Bucuresti. Pentru a fi demolat a fost nevoie de niste avize. Le-am cerut, dar nu le am aici", se debaraseaza nervos Stefan Damian, directorul Directiei pentru Cultura, C