Romtelecom a dezgropat securea razboiului, acuzand autoritatile din domeniul telecomunicatiilor de favorizarea competitorilor, in special a celor din telefonia mobila, fata de care nu mai exista nicio diferenta intr-o piata concurentiala
Romtelecom acuza Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) ca nu trateaza in mod egal toti marii jucatori de pe piata de telefonie si ignora specificul local al pietei romanesti, fiind depasit de realitatile acestei piete, au declarat ieri oficialii companiei.
"Prin transpunerea legislatiei comunitare in domeniul comunicatiilor fara o adaptare la specificul pietei romanesti, ANRC a inregistrat un esec teribil, descurajand investitiile in infrastructura si promovand un model concurential incorect", a declarat, citat de NewsIn, directorul executiv juridic si de relatii ale companiei Romtelecom, Catalin Dima.
Acesta a adaugat ca in acest moment, ANRC reglementeza discriminatoriu jucatorii principali de pe piata romaneasca de telefonie. "Desi operatorii de telefonie mobila au o putere mult mai mare pe piata prin prisma numarului de utilizatori, ANRC insista sa suprareglementeze activitatea Romtelecom, in timp ce concurenta beneficiaza de un mediu mult mai relaxat, a continuat Dima.
Minus un million de clienti
Oficialul Romtelecom a apreciat ca pana la sfarsitul acestui an, compania va pierde aproximativ un milion de clienti, ca urmare a politicii discriminatorii a autoritatii de reglementare. Cei un milion de clienti vor migra in proportie de 50% catre operatorii de telefonie mobila si 50% catre operatorii alternativi (cablistii).
Acesti operatori au posibilitatea de a propune oferte superioare Romtelecom si chiar de a practica tarife sub costuri, a precizat Dima. "Arbitrul pietei (ANRC) incurajeaza migratia clientilor pentru ca nu ne lasa sa egalam ofertele concurentei sau chiar sa ve