Presedintele Happy Tour, cea mai mare agentie de turism locala, mizeaza pe dezvoltarea puternica in urmatorii ani a cererilor pentru croaziere.
"Au crescut spectaculos cererile de croaziere de lux. De la 310 pasageri in 2005, numarul de cereri a ajuns la 680 de pasageri in primele noua luni ale acestui an. In perioada urmatoare avem solicitari de realizare de incentive-uri pe croaziere (calatorii de recompensare - n. red.) unde se ofera conditii pentru imbinarea unei vacante de cinci stele cu organizarea de seminarii", spune Nicolae Demetriade.
In acest an, croazierele au reprezentat numai 3% din cifra de afaceri a operatorului, dar pentru anul viitor aceasta va creste puternic. "Ne propunem sa ajungem in 2007 ca minimum 7% din cifra de faceri sa reprezinte vanzarile de pachete turistice pe croaziere", adauga el.
Happy Tour a inregistrat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de aproximativ 27 mil. euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2005, si un profit de 7 mil. euro.
"Ne-am axat in principal pe domeniul business travel, dar acoperim toate zonele de activitate. Segmentul cel mai reprezentativ de clienti este cel de corporatii", explica Demetriade.
El estimeaza ca agentia va incheia anul cu o cifra de afaceri de peste 36 mil. euro, in crestere cu aproximativ 13% fata de 2005, asigurandu-si si in acest an prima pozitie in topul agentiilor de turism in ceea ce priveste cifra de afaceri. "Cu un volum de circa 9,5 mil. euro provenind doar din activitati de turism, devansam toate celelalte agentii specializate in acest domeniu", precizeaza Demetriade.
Cea mai mare pondere in activitatea Happy Tour o detine ticketing-ul, adica vanzarea de bilete de avion, care are in prezent o pondere de 60%. "Avem o cota de piata de 9,5% pentru activitatea de ticketing", spune Demetriade.
Turismul intern (organizar