In 18 aprilie, pe scena Ateneului, maestrul Cristian Mandeal si-a sarbatorit cei 60 de ani printr-un superb concert la finalul caruia, firesc, orchestra i-a urat, pe note, „La multi ani!“, in aplauzele entuziaste ale publicului care invada sala. Mereu tinar si indragostit de marea muzica, dar si de Filarmonica – devenita a doua sa casa – la pupitrul careia se afla de aproape doua decenii, fiindu-i deopotriva director general de 16 ani, acesta a anuntat, in conferinta de presa care a prefatat actuala stagiune, ca, pe linga concertele si recitalurile curente, vom fi „rasfatati“ si cu noutati extrem de interesante. Un exemplu elocvent in acest sens este „seria“ proiectelor care, in regia lui Alice Barb, vor imbina muzica si teatrul sub semnul lui Mozart, dar si cele sponsorizate, pentru prima oara, de o firma celebra, Mercedes-Benz, care doreste sa se implice astfel in sustinerea performantei artistice.
Acest demers s-a concretizat acum, pe scena Ateneului, prin prezentarea singspiel-ului Rapirea din serai intr-o maniera aparte, formula de concert fiind pigmentata cu repere de spectacol. Distributia a alaturat solisti din generatii diferite, majoritatea cu glasuri frumoase, capabili sa joace (poate mai putin sa „se joace“) cu verva si naturalete (in regia si scenografia imaginata de Doru Marin) – soprana Anna Mirescu (voce calitativa, luminoasa, tehnica solida si acut sigur in Constanze), basul George Crasnaru (un mare artist cu glas generos, dar si talent de actor, reluind astfel, la Bucuresti, dupa mai bine de doua decenii, rolul Osmin – purtind turban, dar nu si salvari, ci o… camasa de noapte alba!).
Pe linga acestia, doi tenori tineri (imbracati cu camasa alba si pantalon negru modern) – Calin Bratescu (sigur si expresiv in solicitantul rol Belmonte, cintind si o arie care, de obicei, „se taie“ in spectacol) si Hector Lopez (abordind cu d