O crestere mai mica de 50% a profitului trimestrial pentru Google reprezinta motiv de ingrijorare dupa ce compania americana a obisnuit piata bursiera cu rapoarte financiare care prezinta cresteri de aproape 100% de la trimestru la trimestru
Google Inc., liderul cautarii pe Internet, a raportat un profit aproape dublu pentru trimestrul al treilea din 2006, depasind inca o data estimarile analistilor. Compania a inregistrat 733,4 milioane de dolari profit, ori 2,36 dolari pe actiune, comparativ cu 381,2 milioane de dolari sau 1,32 dolari pe actiune in urma cu un an. Veniturile au crescut de asemenea cu 70 de procente pana la 2,69 miliarde de dolari.
Rezultatele Google sunt exceptionale daca avem in vedere ca cel mai mare rival, Yahoo, a raportat in urma cu trei zile o scadere a profitului cu 38% si cel mai slab trimestru din punct de vedere al vanzarilor din ultimii patru ani. Yahoo a inregistrat in trimestrul al treilea 158,5 milioane de dolari comparativ cu 253,8 milioane in urma cu un an, veniturile companiei fiind de aproximativ 1,2 miliarde de dolari.
Gigantul IT nu se multumeste insa doar cu raportarea dublarii profitului la fiecare trei luni. Google si-a crescut cheltuielile cu 76% comparativ cu perioada similara din 2005, investind 313 milioane de dolari in cercetare si dezvoltare. Alti 492 de milioane de dolari au fost investiti in infrastructura, in special in computere si retele, compania angajand si un numar considerabil de ingineri (peste 1400 de angajati noi in perioada mentionata care au ridicat numarul total de angajati ai Google la aproape 9500 de persoane).
�Google mananca pur si simplu pranzul batranului Yahoo�, a afirmat Kim Caughey, analist la Fort Pitt Capital Group, scrie Bloomberg. Google obtine venituri din publicitatea online mult mai mari decat cele obtinute de Yahoo, fiind mult mai relevant in ceea ce priveste tehnolo