Zentiva N. V. si-a publicat rezultatele financiare pentru primele noua luni ale anului 2006.
Vanzarile globale ale companiei in perioada ianuarie - septembrie 2006 s-au ridicat la 9.872,7 milioane CZK, reprezentand o crestere de 19,1% comparativ cu primele trei trimestre din 2005.
Aceasta performanta a vanzarilor a fost determinata de cresterea cu 32,5% a vanzarilor de produse farmaceutice, pana la 9.652,4 milioane CZK. Astfel, produsele farmaceutice reprezinta 98% din vanzarile totale ale Zentiva, in crestere fata de nivelul de 88% in perioada similara a anului 2005.
Vanzarile de medicamente eliberate pe baza de prescriptie medicala au crescut cu 26,2%, in timp ce vanzarile de produse fara prescriptie (OTC) au crescut cu 60,6%. Aceasta evolutie se datoreaza promovarii active a portofoliului de produse generice moderne in segmentul de asistenta primara.
Evolutia semnificativa a medicamentelor OTC s-a datorat in parte ponderii mult mai importante pe care o detinem pe acest segment de piata din Romania.
Pe pietele cheie ale Zentiva, cresterea cea mai rapida s-a inregistrat in Romania, unde vanzarile au crescut cu 1.040% (65,5% din vanzarile Zentiva in Romania sunt bazate pe produsele fostei companii Sicomed); in Rusia, vanzarile au crescut cu 83,2%, iar in Polonia cu 44,9%.
Cresterea rapida inregistrata de Zentiva in Polonia a condus trecerea pietei poloneze, in locul celei slovace, pe locul trei al celor mai importante piete ale grupului, dupa Cehia si Romania.
In trimestrul al treilea 2006, Zentiva a inregistrat cel mai mare succes din punctul de vedere al profitului brut, EBIT si al veniturilor nete.
In aceasta perioada, piata din Cehia a confirmat tendinta de crestere - vanzarile trimestriale au inregistrat o crestere de 0,3% comparativ cu perioada similara din anul precede