In perioada 1 ianuarie - 30 octombrie 2006, Politia Rutiera a inregistrat 153 de accidente grave, in urma carora au murit 65 de persoane, iar 123 au fost ranite foarte grav. In comparatie cu anul trecut, rata acestor accidente a scazut (193 de accidente cu 80 de morti si 155 de raniti grav in 2005). Judetul Cluj se afla, astfel, in topul judetelor cu probleme rutiere.
Punctele de foc, locurile in care se intampla cele mai dese si grave accidente, se afla la doar cativa kilometri de municipiul Cluj-Napoca. Pe DN1, in comuna Feleacu, intre kilometrii 471 - 472+200m, in perioada ianuarie 2001 - august 2006, s-au semnalat 10 accidente, cu 6 morti si 10 raniti grav.
Tot pe DN1, in comuna Floresti, intre kilometrii 484+78m si 485+77m, in aceeasi perioada, 4 persoane si-au pierdut viata, 7 fiind grav ranite in urma a 10 accidente extrem de violente.
Cea de-a treia zona periculoasa, care ridica probleme politistilor de la Serviciul Rutier, se afla intre kilometrii 9+500m si 10+500m, in localitatea Sannicoara, unde s-au inregistrat 13 accidente cu sase morti si zece raniti. Legislatia care este inca in vigoare e deosebit de permisiva.
Infrastructura este slaba, dar orice conducator auto, chiar si strain, daca stie regulile de circulatie si respecta indicatoarele si semnalizarile, are slabe sanse sa produca un accident, facandu-se vinovat, a declarat subcomisarul Sorin Rusu, seful Biroului Drumuri Nationale si Europene din cadrul Serviciului Politiei Rutiere Cluj.
Tot el a amintit necesitatea imperioasa a unor sisteme inteligente de supraveghere a traficului rutier, care nu numai ca l-ar fluidiza, dar ar ajuta la prevenirea accidentelor. In zona Calea Turzii se intampla zilnic doua-trei accidente. Cel putin inca un sens giratoriu ar fi necesar in zona. Exemplul ce