Despre Kinema Ikon se poate scrie fara un motiv anume, fara pretextul unei expozitii recente sau aflate in desfasurare. Cel mai longeviv grup de artisti din Romania si-a cistigat, pe buna dreptate, acest merit, atit prin durata, cit mai ales prin experimentalismul continuu, prin calitatea lucrarilor si prin valoarea individualitatilor. Se stie ca grupul activeaza pe scena artistica inca din 1970, avind un rol catalizator in societatea romaneasca comunista, precum grupul Scolii de la Tirgoviste sau grupul oniric din literatura.
Pentru ca, de citiva ani buni, sa exploreze potentialul spatiului virtual. Grupul incepe prin a realiza filme experimentale, ulterior creeaza arta video, urmind sa treaca la publicatii interactive pe CD-ROM sau on-line si la instalatii multimedia dupa anul 1993. Trei etape se remarca in evolutia sa: 1970-1989 – film experimental, inglobind 60 de scurtmetraje de autor, 1990-1993 – mixed media (arta video si instalatii video), perioada cind publica revista Conversatia, 1993-prezent – hipermedia si lucrari exclusiv digitale. Montajul pe calculator, grafica digitala si arta net sint citeva directii concretizate, in ultima perioada de creatie, de catre Calin Man, Gheorghe Sabau, Judit Angel, Romulus Bucur, Ioan Ciorba, Roxana Chereches, Sandor Bartha, Caius Grozav, Peter Hügel, Florin Hornoi, Mihai Iacobina, Liliana Trandabur, Andreea Bencsik, Alin Gherman.
Cunoscut in special prin revista Intermedia (1994-2002) si prin participarea la manifestari artistice renumite (precum Bienala de la Venetia), grupului i se datoreaza, printre altele, instalatii multimedia precum Ready Media (1995), The Knight from Carpatzi (1996), creatia online aleridem.exe (2002) si DVD-ul Worx (2005), CD-ROM-ul Vertigo (2005) si lucrarea telematica in progress derulata pe net si intitulata Hymera (2005). Produs in 1996, CD-ROM-ul Opera Prima a fost