Cobori, astepti in statie, vine trenul si te duce la destinatie, preferabil mai rapid decat in cazul transportului de suprafata. Asta inseamna metroul pentru majoritatea dintre noi.
Exista insa unii care privesc spre tunel cu alti ochi si pentru care cinci minute in plus de asteptare nu inseamna un calvar, ci o prelungire a show-ului. Pentru ca metroul a devenit, in unele cazuri, o atractie turistica in sine, o destinatie culturala si o scena pentru spectacolul dat de locuitori.
Mauricio Garcia, un om de afaceri spaniol care de-a lungul timpului a locuit in Franta si Anglia, povesteste ca, de fiecare data cand viziteaza un oras nou, incearca sa mearga, fie si cateva statii, cu metroul. "Pentru mine metroul nu inseamna doar un mijloc de transport, ci o lume in sine, un loc in care merg si observ localnicii, dar si un loc misterios, pentru ca subteranul ascunde o groaza de secrete", povesteste Garcia, care lucreaza in domeniul IT.
Garcia, care acum locuieste la Londra, spune ca cel mai mult a fost impresionat de metroul londonez. "Nu este vorba numai de rapiditate si punctualitate, care nici macar nu sunt punctele sale forte, ci de spectacolul pe care il vezi in fiecare statie. Oameni care citesc sau asculta muzica la iPod, fete care se fardeaza sau care isi schimba pantofii, oameni de afaceri care isi verifica ceasurile Piaget la fiecare cinci minute de teama sa nu rateze vreo intalnire importanta", isi aminteste spaniolul, care spune ca intamplarile de la metrou ilustreaza de fapt amestecul de rase din societatea englezeasca.
Garcia nu este singurul pentru care metroul din Londra inseamna ceva, pentru ca Anglia a creat din imaginea sa un adevarat brand, pe care il foloseste pentru promovarea turismului.
London Underground sau Tube, dupa cum il numesc englezii, este un simbol pentru Londra, fiind asezat, in topul popularitatii, pe ace