Universal Tube & Rollform Equipment Corp. este o companie mica din Ohio cu doar 17 angajati care produce echipamente industriale bazate pe tubulutura. Cum de a devenit micuta companie americana cunoscuta la nivel mondial? Singurul raspuns este acela ca cel mai mare dusman al companiei este gigantul YouTube pentru care Google a platit luna trecuta 1,65 miliarde de dolari.
YouTube este un site care permite utilizatorilor sa incarce si sa vizioneze videoclipuri de orice fel, fara a percepe nicio taxa in schimb. De ce ar putea cele doua companii sa intre in conflict? Motivul este reprezentat de denumirile asemanatoare ale celor doua branduri, micutul Universal Tube avand de suferit ci nu de castigat de pe urma faimei gigantului YouTube.
Compania Universal Tube are, ca orice afacere respectabila, un site, care detine o pondere insemnata in atragerea de clienti catre companie. Numai ca numele acestuia este Utube.com si zeci de milioane de persoane acceseaza din greseala site-ul companiei in loc de YouTube. Asemanarea izbitoare de nume cu YouTube a dus la blocarea site-ul producatorului de echipamente tubulare, acesta pierzand astfel numerosi clienti.
In consecinta, Universal Tube a decis sa actioneze in judecata YouTube, invocand daune materiale. �Volumul masiv de trafic pe site-ul nostru, care creste constant, ne-a blocat pagina web de nenumarate ori�, a afirmat presedintele Universal Tube, Ralph Girkins. Site-ul a fost mutat pe alte servere de cinci ori numai in luna august, cand traficul pe Utube.com s-a ridicat la aproape 70 de milioane de persoane.
Potrivit oficialilor companiei din Ohio, inchiderea site-ului a cauzat pierderea unui numar important de clienti, situatia fiind tot mai grava dupa achizitionarea YouTube de catre Google. Din motive, Universal Tube a actionat in judecata YouTube, cerand companiei online sa isi schimbe denumirea