Astazi debuteaza la Bucuresti cea de-a 16-a editie a Festivalului National de Teatru (FNT). Criticul si directorul artistic al evenimentului, Marina Constantinescu,ne dezvaluie un crampei din uriasa munca de pregatire a acestui regal artistic.
Jurnalul National: De ce ati ales sa deschideti Festivalul cu "Burghezul gentilom"? Marina Constantinescu: Spectacolul lui Petrica Ionescu este unul controversat. "Burghezul..." nu face parte din selectia oficiala si nici din programul festivalului. Gandisem deschiderea cu un spectacol din selectie, montarea lui Silviu Purcarete cu "Asteptandu-l pe Godot" de la Teatrul National "Radu Stanca" din Sibiu, un spectacol la care tin foarte mult. Moartea lui Virgil Flonda face imposibila reprezentatia de la Bucuresti. Acum, despre Petrica Ionescu se vorbeste mult - si bine, si rau - si se stie putin. Acest spectacol, primul de teatru pe care il face in Romania dupa plecarea sa de la inceputul anilor â70, cred ca ii va pozitiona corect pe oamenii de teatru fata de el astazi.
"Urasc isteria, ca mod de lucru" Cat v-a "costat", ca unic selectioner al festivalului, sa vedeti tot ce misca in lumea spectacolului si sa va opriti la spectacolele care vor fi prezente in FNT? Meseria mea, aceea de critic de teatru, daca o faci cu pasiune, corect, riguros si cu responsabilitate, te costa. Esti toata ziua pe drumuri, intr-o masina mai buna sau nu, in trenuri de zi si de noapte, in tot felul de hoteluri, intr-o aventura continua. Uneori, cand ma trezesc dimineata, habar n-am in ce oras sunt pe lumea asta. Cu asta m-am obisnuit in atatia ani. A intervenit ceva insa. Faptul ca stau mult departe de fiul meu pe perioada acestui periplu in forta. Si asta ma costa teribil. Pentru selectia unui festival intervine si un alt fel de miza, de tensiune, de framantare interioara, intervine si un ritm infernal in care imi programez sa merg in toa