Google Inc., noul proprietar al YouTube, este decis sa isi asigure profitul obtinut din noua sa afacere, inlaturand problemele cauzate de lipsa drepturilor de autor asupra continutului video incarcat de utilizatori pe YouTube.
Dupa ce a precizat ca va folosi filtre pentru a preveni incarcarea fisierelor protejate de copywrright, Google incearca potrivit unui raport, scrie presa internationala, sa incheie intelegeri cu principalele case de muzica si de productie, pentru a putea reda in continuare productiile acestora.
Google se afla in negocieri CBS, NBC, News Corp si Time Warner, alte grupuri media urmand a fi contacte in perioada urmatoare de catre gigantul american. Unele din productiile grupurilor media se afla deja incarcate pe YouTube si Google incearca sa evite cererile de stergere a acestora.
YouTube a fost obligata sa retraga in Marea Britanie zeci de mii de clipuri care prezentau rezumate ale meciurilor locale de fotbal, aceeasi situatie fiind intalnita si in Japonia unde peste 30.000 de videoclipuri muzicale au fost retrase din cauza faptului ca YouTube nu detine drepturile de autor asupra acestor productii.
Grupul TV american Comedy Central, care produce The Daily Show carui gazda este Jon Stewar sau South Park a somat de asemenea YouTube sa retraga de pe site toate productiile apartinand grupului TV, care ofera la randul sau aceste fisiere video pe propriul site.
Pana in acest moment doar casele de muzica Sony BMG, Warner Music si Universal Music au acceptat oferta Google, urmand sa permita incarcarea pe YouTube a productiilor proprii in schimbul unei cote din veniturile obtinute din publicitate.
Esecul pe care Google ar putea sa il sufere in cadrul negocierilor cu grupurile media ar putea duce la prabusirea YouTube, exemplul Napster, care a fost actionat in judecata in urma cu cinci ani de totate grupurile care p