Americanii de la Citigroup vor sa isi extinda afacerile pe piata locala, insa nu s-au hotarat inca daca o vor face prin crestere organica sau printr-o achizitie. Oricum, fara o achizitie, este greu sa ajungi intre primii jucatori, recunoaste William J. Mills, CEO Corporate& Investment banking al Citigroup pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Mills spune ca o decizie in aceasta privinta - extindere agresiva a retelei sau achizitie- va fi luata in 2007-2008. Pana atunci, banca nu are in plan sa cumpere ceva pe piata locala.
"Ne uitam la economia romaneasca si unde va fi Romania in cativa ani, si asta ne face sa consideram ca este un mediu unde vrem sa facem investitii importante", a declarat pentru ZF William Mills.
Deocamdata, Citigroup isi va extinde prezenta in Romania, prin deschiderea de noi unitati, atat dedicate clientilor corporativi, cat si pentru clienti individuali. Cu 5 pana la 10 noi sucursale, reteaua dedicata clientilor corporativi aproape se va dubla. Tot o dublare este prevazuta si pentru reteaua Citifinancial (divizia bancii specializata pe acordarea de credite de consum), care va avea loc in urmatoarele 12-18 luni. Astfel, pana la sfarsitul anului vor fi deschide inca 13 unitati Citifinancial, iar anul viitor inca 16 agentii, in care vor fi oferite insa numai servicii de consultanta. Astfel, pana la sfarsitul lui 2007, Citifinancial va opera 47 de unitati, carora li se mai adauga 23 de centre de vanzari mobile.
Citibank a pierdut teren pe piata locala, coborand pe locul 13 in topul jucatorilor din sistem dupa active, in conditiile in care a ramas concentrata pe clientii corporativi, in timp ce restul jucatorilor s-au extins si pe piata de retail. Oricum, Citibank nu inregistreaza toate operatiunile in bilantul local, astfel ca acesta nu reflecta in intregime expunerea americanilor pe piata romaneasca. Pe de alta pa