Instituţiile financiare nonbancare (IFN) au planuri ambiţioase pentru 2007 în ceea ce priveşte activitatea de creditare, după un an în care volumul împrumurilor acordate s-a majorat cu cel Instituţiile financiare nonbancare (IFN) au planuri ambiţioase pentru 2007 în ceea ce priveşte activitatea de creditare, după un an în care volumul împrumurilor acordate s-a majorat cu cel puţin 50%. Care este însă atuul acestora în faţa produselor similare ale băncilor? În primul rând, documentaţia mai puţin stufoasă solicitată clienţilor şi timpul mai redus de acordare a împrumutului. Relaţia personalizată cu clientul duce însă la un nivel uşor mai ridicat al împrumuturilor acordate de IFN.
Oferta diversificată a acestor instituţii, care aruncă astfel mănuşa băncilor prin lansarea de noi produse, precum cardurile de credit cu utilizare internaţională, de exemplu cele sub sigla MasterCard, nu a fost trecută cu vederea de către clienţi. Astfel încât volumul creditelor acordate de IFN a crescut într-un ritm mai ridicat decât cele acordate de bănci. Creditele acordate de IFN-uri au crescut, la finele anului trecut, cu 52,7%, până la 9,38 miliarde de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2004, iar activele IFN-urilor s-au majorat cu 50,5%, până la 12,93 miliarde de lei. Este evident că românii preferă nu doar rapiditatea acordării împrumutului, ci şi o relaţie cât mai comodă cu creditorul.
"Cel mai important atu al produselor noastre faţă de oferta similară a băncilor este uşurinţa cu care clienţii pot avea acces la serviciile noastre, dat fiind că noi venim în întâmpinarea lor", a declarat, pentru Adevărul, Cristian Artemi, card departament manager la TBI Credit IFN SA. La aceasta se adaugă şi flexibilitatea serviciilor, datorită specializării mai "înguste" - ceea ce duce la scurtarea timpului de acordare a împrumuturilor, spune oficialul TBI Credit IFN. "Solicităm exac